Gaisa satiksme Liepājas lidostā

Pēc valstiskās neatkarības atjaunošanas Liepājas lidosta ir apkalpojusi pārsvarā vispārējās aviācijas lidojumus un gaisa darbus. Izņēmums ir 2006.-2008.gads, kad no Liepājas lidostas vasaras sezonā un daļēji ziemas sezonā tika veikti regulāru pasažieru gaisa pārvadājumu testa lidojumi maršrutā Liepāja – Rīga - Liepāja.

Vēsturiskā gaisa satiksme no Liepājas lidostas sadalījumā pa gaisa satiksmes veidiem ir dota zemāk pievienotajā tabulā. Nacionālā lidsabiedrība airBaltic laika posmā no 2006.gada jūnija līdz 2008.gada septembrim maršrutā Liepāja – Rīga – Liepāja veica 130 lidojumus (1 232 pasažieri) 2006.gadā, 454 lidojumus (10 378 pasažieri) 2007.gadā un 1 393 lidojumus (24 531 pasažieris) 2008.gadā. 

stat1-lv

Papildus iepriekš minētajam airBaltic nodrošināja regulārus pasažieru gaisa pārvadājumus maršrutā Liepāja – Hamburga - Liepāja (349 lidojumi un 9 825 pasažieri 2007.gadā; 430 lidojumi un 10 655 pasažieri 2008.gadā) un maršrutā Liepāja – Kopenhāgena - Liepāja (385 lidojumi un 7 322 pasažieri 2007.gadā; 505 lidojumi un 8 066 pasažieri 2008.gadā). airBaltic veica lidojumus ar Fokker-50 un ATR-42 lidmašīnām (sēdvietu skaits līdz 50 vietām). Regulāri gaisa pārvadājumi tika pārtraukti 2008.gada rudenī, kad valsts pārtrauca finansiāli atbalstīt lidojumus Rīgas maršrutā. 

stat2-lv

Laika posmā no 2008.gada augusta un 2009.gada martam regulārus gaisa pārvadājumus maršrutā Liepāja – Maskava (Vnukovas lidosta) – Liepāja veica lidsabiedrība Atlant Sojuz ar gaisa kuģi Embraer-E120 (sēdvietu skaits līdz 35 vietām), kopā nodrošinot 130 lidojumus un pārvadājot 1 101 pasažieri. Kopš 2010.gada minētā lidsabiedrība ir pārtraukusi saimniecisko darbību.

No iepriekš dotās tabulas datiem redzam, ka 2013.gadā strauji pieauga vispārējās aviācijas lidojumu skaits. Tas ir izskaidrojams ar vispārējās aviācijas pilotu skolas atvēršanu, kas pieder SIA „Avio Baltica”.