Sīkdatnes

Lai šī tīmekļvietne darbotos, tā izmanto pirmās puses obligāti nepieciešamās sīkdatnes. Lai uzlabotu tīmekļa vietnes saturu un analizējot apmeklējumu statistiku, tad ar Jūsu piekrišanu papildus šajā vietnē var tikt izmantotas trešās puses statistikas un sociālo mediju sīkdatnes.Papildus informācija par sīkdatnēm
Apstiprināt visu Neapstiprināt Pielāgot izvēli

Vēsture

Vēsture

Liepājas kara lidlauks tika iekārtots pēc bāzu līguma nosacījumiem 1940.gadā. 1941.gada 22. jūnijā vācu „Luftwaffe” bombardēja Liepājas lidlauku un iznīcināja lielu daļu no tajā esošajām 69 padomju 148. iznīcinātāju aviācijas pulka kara lidmašīnām. 1943.gada rudenī netālajā Grobiņas pilsētā izveidoja Liepājas-Grobiņas lidotāju skolu (Flugzeugführerschule A/B Libau/Grobin), kur laikā no 1943.gada oktobra līdz 1944.gada februārim Liepājas lidlaukā apmācīja 25 bijušos Latvijas Aviācijas pulka lidotājus lidošanai ar Luftwaffe lidmašīnām Arado Ar 66 Latviešu 12. Nakts kaujas grupā (Nachtschlachtgruppe 12 (Lettisch), NSGr.12). Seši no viņiem kļuva par Grobiņas kara lidotāju skolas instruktoriem un līdz 1944.gada septembrim sagatavoja 140 lidotājus. No 1944.gada maija Liepājas-Grobiņas lidlaukā bāzējās NSGr.12 štābs, ko augustā-septembrī pārveidoja par aviācijas leģiona "Latvija" (Luftwaffen-Legion Lettland) apmācības daļu.

 

 

Aukstā kara laikā tas tika izmantots kā pretgaisa aizsardzības karaspēka lidlauks. 1960.gadā lidlauks tika nodots civilajai aviācijai un no Liepājas lidostas tika veikti 6 lidojumi dienā uz Latvijas galvaspilsētu Rīgu un uz citām lielākajām PSRS pilsētām (Ļeņingradu, Maskavu, Kijevu, Minsku, Kaļiņingradu u.c.), gadā vidēji apkalpojot ap 100 000 pasažieriem un 900 t kravas. 1993.gadā lidosta tika nodota Liepājas pilsētas pašvaldībai un nodibināta SIA „Aviasabiedrība „Liepāja”.

 

 

 

2008.gada augustā Liepājas starptautiskā lidosta nodrošināja gaisa savienojumus ar 4 pilsētām un no Liepājas bija iespējams aizlidot uz Rīgu, Kopenhāgenu, Hamburgu un Maskavu, nodrošinot satiksmi 4 reizes darba dienā uz Rīgu, katru dienu uz Kopenhāgenu un Hamburgu, un 3 reizes nedēļā uz Maskavu. Lidostas pakalpojumus izmantoja airBaltic un lidojumiem uz Rīgu izmantoja Fokker 50 tipa lidmašīnu. Uz Kopenhāgenu un Hamburgu airBaltic izmantoja ATR 42-300 tipa lidmašīnu kura tika īrēta no Dānijas aviācijas kompānijas DAT Danish Air Transport kuras bāzes vieta ir Dānijā. Lidojumus uz Maskavu izpildīja krievu aviokompānija AtlantSojuz ar Embraer 120 tipa lidmašīnu.

 

 

Liepājas lidosta nebija piedzīvojusi uzlabojumus jau ilgus gadus, tāpēc rekonstrukcija, kas sākās 2014. gadā, lika pamatus jaunai lappusei lidostas vēsturē. Pateicoties ES fondu līdzekļiem 2015. gadā Liepājas lidostā noslēdzās vērienīgs rekonstrukcijas projekts, kura laikā tika atjaunots skrejceļa segums, nostiprināta lidjosla, atjaunots un paplašināts manevrēšanas ceļš, atjaunota lidlauka drenāžas sistēma un iegādāta un uzstādīta jauna lidlauka apgaismojuma sistēma. 2016. 26. maijā tika atvērta "jaunā" Liepājas lidosta.

 

 

Līdz regulāro reisu atjaunošanai gan vēl bija mazliet jāpaciešas. Liepājas lidosta bija pirmā lidosta Eiropā, kura izgāja sertifikācijas procesu pēc jaunapstiprinātajām regulām. Darbs vainagojās ar panākumiem 2017. gada 16. maijā, kad ar svinīgu pasākumu tika atjaunota regulāra aviosatiksme starp Liepāju un Rīgu.

 

 

Maršruts Liepāja - Rīga - Liepāja sevi attaisnoja pilnībā. 2017. gadā tika pārspētas pat aviokompānijas airBaltic cerības un kopumā pārvadāti gandrīz 6000 pasažieru. Populārākie galamērķi lidojot no Liepājas ir Kopenhāgena, Stokholma un Maskava.

 

 

2017. gadā Liepājas lidosta veica labojumus darbības sertifikātā un sāka nodrošināt lidojumus arī ziemas sezonā. 

2018. gada pavasarī, gadu pēc lidojumu atsākšanas kopumā pārvadāti jau gandrīz 9000 pasažieru.

Liepājas lidosta veiksmīgi apkalpo arī vispārējās aviācijas lidojumus.